Wednesday 8 January 2014

Wajah Kesayangan Hamba :)

Ini wali saya . Nama yang telah dipersetujui oleh Datuk dan Nenek saya lahirlah pejuang Islam Mohd Redzuan B Haris . Seorang bapa yang sgt bertanggungjwab . Dia lah ayah dialah ibu .Sejak mama meninggalkan kami , dia lah menjadi tulang belakang kami sekeluarga .Kini dia jauh disisi untuk menggalas tugas Allah swt yang perlu dilaksanakan . Semoga Abah tabah dengan segala kesulitan dan dugaan yang abh hadapi .Sayang abah :)

Hah , yang hensem ni Abang saya . Belagak muka macam Maher Zain ? Ade ke ? Hahah . Dengan kuasa Allah , ia dilahirkan dan dipersetujui untuk dinamakan Adam Azrai Aqif. Hah , panjang beno ! Umur abg saya ni 23 . kini sedang menuntut di UPM kos Mechanical Engg. Setahun lagi habis lah . Dia ni HERO saya . Kalau ada masalah , boleh rujuk dengan dia . Walaupun garang , tapi best ada abg mcm ni . Dia pun jauh dengan saya sekarg . Selalu call jelah .Kalau keluar je ngan dia , mesti akan ade org tanye , Zauj ke tuh . Hahah . ! Ni lah geng saya :) Sayang Along .



Ehemm . Hah yang ni pulak ?? Sape die ni ? Die ni mang suke buat iklan colgate die uh . Aihhh . Tahu gigi cantik :) Yang ni pulak tak berani nak cakap lebih2 . Kalau Allah dah tulis jodoh aku dengan dia , Dia lah Zauj aku . haha . Err . Name dia ni Muhd Nu'aim B Sofian . Die ni muda setahun dari aku . Walaupun muda setahun , dah terlebih matang ni . Alhamdulillah . Dia yang bnyak bimbing aku . Selalu ada bila aku susah , aku senang . Dia lah yang sentiasa ceriakan hari hari aku . Sebelum jumpa aku , kne lah jumpe wali aku kat atas atas ni :) Sayang awak kerana agama , akhlak dan kerana Allah :)Semoga awak berjaya Dunia Akhirat yea pakcik :)

Ermm Yang ni pulak ? Sedih nak cerita . Nangis dulu :'( . Ni lah arwah mama saya . Siti Hajjar bt mohktar . Satu satu nya gambar saya dengan arwah mama . Yelah . Mama saya ni pemalu sikit . Masa dia ada , dia lah pembakar semangat saya . Masa time study , dialah yang selalu call tanya perkembangan anak dia sorang ni . Mama selalu risau . Maklumlah . Zaman Jahilliyah dulu dulu . Org ni jugak lah yang bagi aku motivasi untuk aku terus berubah berubah dan berubah .Tak pernah jemu dia mendidik aku dengan penuh sabar . Aku sakit , dia org pertama ada dengan aku , dan dia meninggal , aku lah org pertama dengan dia . Tapi mama pergi ketika aku sedang koma . Ketika dia sedang dihujani air mata mebaca kan Yassin untuk aku . Lalu terkulai , terbaring . Sekelip mata sahaja . Tak dapat aku melihat wajah terakhir die . Tak dapat aku kucup dahinya . Kini dah 4 bulan dia pergi bersama semangat aku . Hilang . Sekelip mata saja . Kun fayakun :'( Tapi mama pergi tak pernah meninggalkan kami sendirian . Semangat mama selalu ada bersama kami . Seorang wanita yang sangat tabah . Akan adik nati mama di sana :'( Semoga mama tenang dengan bidadari Syurga . Al Fatiha . Mama dalam kenangan adik . Uhibbuki hubbanjamma Fillah :'(


Okey . Yang si cantik manis ni pulak , Kawan aku . Apa ? No tepon ? Err . Dah taken oke . Oleh zauj dia :) Yang ni nama nya Ayu Izzati Roslan . Sama umur dengan aku . Dia ni jugak kawan susah senang aku . Mana aku ada , dia ada . Mana dia ada , aku ada . ahha . Nampak tak rapat kat situ . ALhamdulillah .Perkenalan kami dah masuh 14 tahun . huuuu .. Sayang budak gemok ni .Walaupun dia ni kasar , tapi hati dia baik sangat . walaupun dia laser , dia tetap kawan yang terbaik aku pernah ada . Dia ni kawan aku dari kecik . Dok main polis entri , aci kejar semua sama sama . Tak boleh bayang kalau aku hiduo tanpa dia . Ayu , walaupun ceq selalu merajuk ngan hang , ceq nak hang tahu ceq sayang hang noh !! :)







p/s : Oke . Sampai sini jelah . Ni lah wajah kesayangan hamba :) Semoga hubungan ni sampai Jannah . Terima Kasih yang tak terhingga yang tak dapat Damia luahkan dengan kata kata selama , sepanjang perkenalan ini . Buat abah , adik selalu doakan abh berjaya dengan Misi dan Visi abh . Terima kasih jage saya , besar kan saya . Untuk along , semoga tercapai cita cita along , Buat si dia , semoga perkenalan kita berakhir dengan ikatan pernikahan . Buat mama , semoga Allah merahmati dan menaikkan darjat mama di sana . Semoga mama tergolong dalam golongan orang yang beriman bertaqwa . Dan untuk ayu , semoga hubungn ini smpai ke JANNAH ,. AMeen :)

You all are my destiny :)

No comments:

Post a Comment